פרסום למחשבי דסקטופ או לסביבת מובייל – המגמה משתנה לעבר המסך הקטן

אם בעבר המחשב יצר את המהפכה שהיום אנחנו חיים אותה בתור דבר מובן מאליו שבשגרה, אז היום זהו תורו של המובייל. סביבת המובייל כוללת את כל המכשירים הניידים שכובשים בשנים האחרונות את השוק, בעיקר סמארטפונים אך גם טאבלטים. היום, בשנת 2016, בעלי עסקים אינטרנטיים כבר לא יכולים להתעלם מהמובייל ומבחינת פרסום דיגיטלי, המגמה היא מעבר מהיר אל המובייל ועל חשבון פרסום דסקטופ “מסורתי”

פרסום דסקטופ: פרסום דיגיטלי למחשבים שולחניים וניידים, פלטפורמה אינטרנטית העושה שימוש במסכים גדולים יחסית ובאופן שימוש וגלישה מסוים.

פרסום מובייל: פרסום דיגיטלי המותאם במיוחד למסכים הקטנים יותר של מכשירי מובייל ולא פחות חשוב לדפוסי השימוש הייחודיים של סביבה זו.

למה אי אפשר להתעלם עוד מפרסום במובייל?

  • נתח מעוגת הפרסום: כבר ב-2016, היקף הפרסום במובייל יגיע לסכום מדהים של 100 מיליארד דולר בשנה ולכ-50% מסך הפרסום האינטרנטי.
  • עליית הווידיאו: כיום, 70% מסך כל הצפיות בסרטונים ביוטיוב מגיעים ממכשירי מובייל.
  • היקפי גלישה: בתחומי עניין רבים מאוד, הגלישה במובייל כבר עקפה את הגלישה במחשבי דסקטופ. ויתר התחומים לא הרחק מאחור מבחינת שינוי המגמה.
  • שינוי בהתנהגות הצרכן: היום, הצרכן הדיגיטלי הרבה יותר פתוח לביצוע עסקאות ישירות מהסמארטפון או הטאבלט, זה משתקף היטב בנתוני המסחר האלקטרוני מסביבת מובייל לעומת דסקטופ. בעבר הלא רחוק, משתמשים חיפשו מידע במובייל ואז עברו לדסקטופ לסגירת העסקה, זה כבר פחות ופחות כך.
  • טכנולוגיה: שפע הטכנולוגיה שבתוך הסמארטפון של כל אחד מאיתנו, לצד פיתוחים בתחום התוכנה מאפשרים כיום ליישם יכולות פרסום ושיווק דיגיטלי שבעבר יכולנו רק לחלום עליהן – כמו מיקום, ניתוח ביג דאטה, אינטראקציה ישירה יותר מול המשתמש וכו’.

ההבדלים בין פלטפורמות הפרסום השונות

אלו ההבדלים העיקריים והמהותיים ביותר בין פלטפורמת הדסקטופ לבין המובייל, מבחינת פרסום:

  • במובייל משתמשים המון במיקום המדויק והנוכחי של הגולש. יכולת מיקוד מעולה.
  • בגלל גודל המסך והמקלדת במכשירי מובייל, בחיפוש בגוגל חשוב להתמקד בביטוי מפתח קצרים ורלוונטיים מאוד ולא בביטויי זנב ארוך.
  • הסמארטפון הוא גם טלפון כמובן, זה מאפשר להוסיף לפרסומות או עמודי נחיתה כפתורי חיוג מיידיים המגבירים את הסיכוי ליצירת קשר עם העסק
  • בדסקטופ המסכים רחבים וגדולים הרבה יותר ממובייל, מה שמאפשר גם פרסומות לצד תוצאות החיפוש וגם יישום של פרסומות עשירות יותר מבחינה גרפית-ויזואלית.
  • העלויות לפרסום מובייל עדיין זולות יותר לעומת פרסום דומה בדסקטופ.

נקודות חשובות לפעילות מובייל מנצחת

החוקים שעובדים היטב בסביבת דסקטופ פשוט אינם תקפים בסביבת המובייל, מפרסמים רבים למדו זאת בדרך הקשה. מדובר על עולם שונה לחלוטין ועל כללי משחק אחרים מבחינת הבאת לידים והמרה שלהם ללקוחות משלמים. ראשית, חשוב מאוד כיום שיהיה לעסק אינטרנטי אתר מותאם למובייל, גם לצורך כללי וגם לצרכי פרסום דיגיטלי. האתר יכול להיות רספונסיבי ולהתאים עצמו למכשיר ממנו הגולש מגיע או אתר נפרד וייעודי למובייל. עמודי הנחיתה שלכם חייבים להיות יעילים וייעודיים למובייל – אטרקטיביים, ברורים ומניעים לפעולה מהירה. הפרסום בתוך תכני וידיאו בסביבת מובייל נמצא בעלייה, ולא בכדי. רצוי להשקיע משאבים ומאמצים בפיתוח תכנים שיווקיים מתאימים ורלוונטיים גם בגזרת הווידיאו ולא רק בגוגל, פייסבוק או בתוך אפליקציות למשל.

לסיכום: אסטרטגיית שיווק דיגיטלי יעילה ורלוונטית לשנת 2016 צריכה בפועל לכלול פעילות דסקטופ ייעודית ומוגדרת לצד הגברת תשומת הלב והקצאת המשאבים לפרסום במובייל שהולך והופך לחלק הארי בתחומים עסקיים רבים.

המאמר נכתב ע”י מערכת קבוצת זאפ

138.100.zap

עיצוב האתר ע"י קבוצת "הארץ"