למשוך תנועת גולשים לאתר העסק וגם להפוך אותם ללקוחות

ככל שחולפות השנים והטכנולוגיות משתכללות ותופסות יותר נפח בחיי כולנו, כך הזירה העסקית האמיתית עוברת לרשת לצד קיומם של עסקים “פיזיים” שאפשר להגיע אליהם גם לא דרך המסך. הרשת מציעה הן לצרכנים והן לבעלי עסקים אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות מבחינת החלטות צרכניות ועסקיות. אך לצורך כך צריך להגיע אל אותם גולשים, להיות אטרקטיביים מספיק וגם לגרום לכמה שיותר גולשים להפוך ללקוחות משלמים. וזה כמובן, לא קל במציאות התחרותית והדינמית של המדיה הדיגיטלית. ריכזנו עבורכם מידע שימושי ללכידת הגולשים ברשת והפיכתם ללקוחות.

פריסת הרשת ברחבי הרשת

בדיוק בגלל שכולם נמצאים באינטרנט, מחפשים דברים, מבצעים רכישות, משתפים בחוויות ובחיים ועוד שלל היבטי שימוש, התחרות על הצרכנים האינטרנטיים היא כה קשה ואכזרית. לכן כדי באמת לתפוס הרבה דגים – שזו מטאפורה לתנועת גולשים רבה לאתר שלכם – צריך לפרוס את הרשת שלכם בחוכמה וביעילות מדויקת, לא לזרוק אותה לכל הכיוונים בשאיפה שמדי פעם תתפסו משהו. בין אם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מבלים את רוב הזמן ברשתות החברתיות, גולשים באתרי חדשות או כמו רובנו, מבצעים חיפושים בגוגל ומשם יוצאים לחפש “תשובות” במרחבי האינטרנט, יש טכניקות ייעודיות ומקצועיות המאפשרות למשוך אותם ולהביא אותם לאתר שלכם. טכניקות אלו כוללות למשל:

  • SEO – קידום אתרים אורגני: תחום ענק ורחב מאוד בשיווק דיגיטלי ואולי הבסיס להכל. מנוע החיפוש של גוגל מיועד לתת תוצאות כמה שיותר נכונות ורלוונטיות למה שהגולשים מחפשים. אך מאחורי הקלעים פועלת מערכת מורכבת ומקיפה לשיפור אתרים כך שיופיעו במיקום גבוה ויעיל יותר בתוצאות החיפוש. כך שהקמת אתר אינטרנט פשוט אינה מספיקה וכדי שבאמת ימצאו אתכם בגוגל חייבים גם פעילות קידום אתרים.
  • SEM – קמפיין חיפוש ממומן: הצד השני למטבע של גוגל. כחלופה או לצד המאמצים והמשאבים בקידום אורגני של האתר בתוצאות החיפוש – אפשר להרים קמפיין פרסום ממומן בגוגל. לפי מילות מפתח מסוימות ותמחור מדויק שלהן, כשהגולש יחפש משהו, הוא יראה גם מודעה שלכם ואולי יגיע לאתר או לדף נחיתה שלכם.
  • מדיה חברתית: הרשתות החברתיות הן גורם מהותי בהבאת תנועה לאתרים ובאינטראקציות של גולשים עם מותגים, אתרים ועסקים. רשתות אלו, בראשן פייסבוק, מאפשרות לפנות לקהלי יעד מאוד מצומצמים ורלוונטיים.
  • קמפיין פרסומי עם אפקט מקסימאלי: העלאת קמפיין פרסומי מוגדר קהל יעד ומטרה, בין אם ברשת התוכן של גוגל באופן כללי או באפיקים נוספים ובתזמונים מסוימים היוצרים מיקוד רב יותר – חגים, לפי עונות השנה, אחרי אירוע חדשותי וכיוצא באלו. קמפיין כזה יכול להתבסס על או לכלול גם דיוור בדוא”ל, העלאת סרטונים ועוד דברים רלוונטיים.

השגתם תנועת גולשים, עכשיו צריך להפוך אותם ללקוחות!

אחרי שהשקעתם משאבים וזמן והגעתם לחשיפה יפה ויעילה בגוגל, אתם מביאים תנועה מפעילות במדיה חברתית ובנוסף משיגים עוד זרם של גולשים מקמפיינים פרסומיים ושיווקיים ברחבי הרשת, אתם צריכים להפוך חלק מהגולשים האלו ללקוחות משלמים, רצוי חוזרים ואף קבועים. במובנים רבים, החלק הזה של התהליך קשה יותר מההבאה הראשונית של הגולשים. אלו המכשולים העיקריים שיש לעבור, בעזרת מקצועיות, ניתוח מדויק ויישום על בסיס ידע במדיה הדיגיטלית:

  • חווית משתמש: הסטנדרטים של גולשים היום גבוהים מאוד ואם האתר שלכם לא נוח ולא ידידותי, הם פשוט ינטשו אותו מיד.
  • מהירות הפיתרון: לגולשים אין סבלנות והם רוצים סיפוק מהיר, הלחיצה על כפתור ה”חזור” מעולם לא הייתה קלה יותר. לכן עליכם לספק את התשובה ואת הסיבה מדוע אתם עדיפים במהירות שיא ובאופן ברור.
  • סבלנות: הגולש צריך להאמין ולהבין מהר מאוד שאתם מספקים לו מענה לצורך אמיתי ולא מוכרים לו חתול בשק.
  • אטרקטיביות: ספקו ערך אמיתי לגולשים, הדגישו את החוזקות שלכם, הציעו מחירים תחרותיים וערך מוסף רלוונטי.
  • כל האתגרים האלו מקבלים מענה דרך דפי נחיתה מעולים, משפך המרה מדויק, ניתוח תמידי של הנתונים והתאמה אישית כמה שיותר טובה לצרכי המשתמשים ותחומי העניין שלהם. כל אלו ועוד פעולות וכלים יספקו את התוצאות העסקיות שאתם מחפשים.

המאמר נכתב ע”י מערכת קבוצת זאפ

138.100.zap

עיצוב האתר ע"י קבוצת "הארץ"