להפוך לקוח מזדמן ללקוח חוזר

אם גם אתם שאלתם את עצמכם לא פעם כיצד להפוך את אותם לקוחות מזדמנים ללקוחות חוזרים ואפילו קבועים, אז אתם בחברה טובה עם בעלי עסקים רבים. מתברר שיש פיתרון יעיל וזמין המקדם אתכם אל עבר מטרה זו!

התחרות וההיצע בעולם העסקי היום אדירים ורחבים מאוד. דבר זה יוצר מציאות בה כיום קשה יותר מאי פעם בעבר להשיג לקוחות ובעיקר להפוך את אותם לקוחות מזדמנים ללקוחות חוזרים וקבועים. שירות מקצועי, מוצר או שירות מצוין ותמחור הוגן אינם ערובה למשיכת לקוחות, כאשר ההחלטה על ביצוע רכישה מונעת פעמים רבות ממקום של אמוציות וסיפוק מיידי ופחות מתהליך מחשבה רציונאלי.  בעידן בו מידע הוא כוח הן עבור הצרכן והן עבור בעל העסק, ניהול חכם של מאגר המידע לגבי הלקוחות והמידע לגבי העסקאות שביצעו מאפשר להשיג יתרון תחרותי בשוק אכזרי.

ניהול מועדון לקוחות חכם בעידן הביג דאטה

חלק מהותי מהאסטרטגיה של החזרת לקוחות מזדמנים לביצוע רכישות בבית העסק שלכם הוא ניהול מושכל ומתקדם של מאגרי הלקוחות אשר ביצעו עסקה כלשהי מולכם. שיטה מוכרת וותיקה היא למשל כרטיסי חבר של מסעדות, רשתות קמעונאיות, חנויות ביגוד וכו’. כאשר המודל הוותיק עובד כך שדרך כרטיס החבר, הלקוח מקבל הצעות כלליות למבצעים והטבות, למשל דרך ניוזלטרים, הודעות טקסט או פרסום באתר בית העסק.

אך עידן הביג דאטה, בו יש לנו כלים טכנולוגיים לאיסוף היקפי מידע הרבה יותר גדולים ולנתח את המידע הזה, מאפשר הרבה יותר מכך. ניהול מועדון לקוחות חכם ומתקדם מאפשר לבנות מסרים  מותאמים אישית ללקוחות באופן מלא ומדויק מאוד. כך למשל תוכלו לדעת לא להציע ללקוח מבצע על חיתולים עם אין לו ילדים קטנים.

פרמטרים כמו גיל הלקוחות, מין, מצב כלכלי, מצב משפחתי, מגורים ואפילו תאריכים אישיים חשובים, לצד כמובן ניתוח הפעילות העסקית של אותו לקוח מול בית העסק הפכו כיום לבסיסיים ונחוצים מאוד כדי להציע ללקוח מזדמן הצעה שבאמת רלוונטית אליו ותמשוך אותו חזרה לבצע עסקה. כך למשל בתור מסעדה, נדע שלקוח מסוים הוא חובב בשר מושבע ולכן נזמין אותו אישית לערב בשרים מיוחד שאנחנו מארגנים.

הטכנולוגיה לשירותכם!

הדרך לאותו מועדון לקוחות חכם אשר באמת יספק תוצאות, ימשוך לקוחות חזרה לאינטראקציות עסקיות מול העסק ויעניק לכם כמנהלים ערך מוסף אמיתי וכלכלי עוברת דרך הטכנולוגיה כמובן. ניהול מקצועי, מדויק וידידותי למשתמש של מאגר הנתונים מאפשר להצליב נתונים, לבצע חיתוכי רוחב ועומק במאגר הלקוחות ולהציע הצעות מדויקות ורלוונטיות בלבד. זה בתורו מגביר מהותית את הסיכוי שאותו לקוח יקרא את הדיוור שלכם אליו ואכן יחזור אליכם כלקוח חוזר ואף קבוע.

כך למשל מוסך יכול לזהות שרכבו של לקוח צריך לעבור טסט שנתי בקרוב, ליצור איתו קשר ולהזכיר לו לגבי הטסט, לצד הצעה נדיבה ואטרקטיבית לטיפול במוסך. מסעדה יכולה להציע לסועד ארוחה המותאמת לו מבחינת טעם והיסטוריית ההזמנות כאשר יום הולדתו מתקרב. חנות בגדים יכולה לשלוח הצעות למבצעים על פריטים או סגנונות מסוימים וכן הלאה עם עוד אינספור דוגמאות.

כמובן שניהול מועדון לקוחות מתקדם ויעיל כמו זה נעשה לפי אמות מידה גבוהות מאוד של מקצועיות ואבטחה ואין סכנה לפרטיות המשתמשים.

יתרונות ויכולות של ניהול נכון של מועדון לקוחות

  • פלטפורמה טכנולוגית ייעודית ומרכזית לאינטראקציות עם הלקוחות, בכל נושא ולא רק לגבי הטבות ומבצעים.
  • כלי יעיל ופשוט לשליחת הודעות ועדכונים חשובים מבית העסק.
  • מועדון הלקוחות מגדיל את תנועת הגולשים והלקוחות אל בית העסק – בניהול נכון כמובן.
  • מיתוג העסק והגברת הקשר הרגשי בין הלקוחות אליכם.
  • יצירת נאמנות לקוחות.

המאמר נכתב ע”י מערכת זאפ גרופ

138.100.zap

עיצוב האתר ע"י קבוצת "הארץ"