כללי אצבע לפרסום בעידן הדיגיטלי – אם לא תיישם, איך תפרסם?

העידן הדיגיטלי שינה את פני עולם הפרסום, ופתח אינספור אפשרויות להצגת העסק בפני קהלים חדשים וקיימים, בדרכים ישירות ועקיפות, בתפוצה רחבה או סלקטיבית, וכל אלה תוך גמישות מרבית בהתאמה לגובה התקציב ולהשגת התוצאה הרצויה.

יכולתם של מנהלי עסקים להתאים את עצמם לכללי השוק המשתנים, ולעולם החדש שבו מתנהלים לקוחותיהם הפוטנציאליים, היא זו שתכריע עד כמה יעיל ומדויק יהיה תמהיל הפרסום שבו יבחרו לצורך קידום העסק.

הקמת אתר אינטרנט לעסק היא כמובן הצעד הראשון והבסיסי ביותר, אך כיצד נכון לבנות אותו, ומה צריך לעשות כדי לפרסם אותו ולקדם אותו במנועי החיפוש ברשת?

להלן עשרה כללי מסגרת לפרסום דיגיטלי לעסק:

1. נוכחות, איכות ונוחות – נוכחות דיגיטלית בכל הפלטפורמות הרלוונטיות עבור הגולשים, היא חובה. חשוב להפקיד את הקמת אתר האינטרנט של העסק בידיו של איש מקצוע מומחה בתחום, ולהקפיד על בניית אתר איכותי שיענה על כמה תנאים בסיסיים, לנוחות הגולשים, לנוחותכם ולטובת מנועי החיפוש:

א. יש לוודא שהאתר מותאם לכל סוגי המכשירים הדיגיטליים המאפשרים גלישה באינטרנט, קרי: המחשב השולחני (DESKTOP), מכשירי טאבלט וכן מכשירים סלולריים למיניהם.

ב. יש לוודא שהאתר מותאם לקריאה על ידי הרובוטים של גוגל, באופן שיאפשר קידום האתר בתוצאות החיפוש ברשת.

ג. חשוב להקפיד על ממשק שיאפשר עריכת תכנים והוספת תכנים בצורה פשוטה וקלה לאתר, ועדיף שהשליטה עליו תישאר בידיכם.

2. אל תישארו מחוץ לזירה החברתית – נוכחות ברשתות חברתיות נחשבת היום לברירת מחדל גם עבור עסקים שאין זה ודאי עבורם שיפיקו מכך תועלת ממשית. נוכחות זו תסייע לכם לבנות את התדמית שלכם, לחזק אותה או לשפר אותה, ואפילו תשמש כלי נוסף לצורך קידום אתר האינטרנט שלכם.

3. הפכו גולש פאסיבי לגולש אקטיבי – שלבו באתר מגוון כלים שיעודדו את הגולשים לפנות אליכם. לרשותכם כלים בסיסיים כמו טופס צור קשר, המאפשר לגולש למלא פרטים ולשלוח לעסק, חיוג חינם לעסק או טופס קופון, וכן כלים קצת יותר מתקדמים כמו אפליקציית ניווט שמציגה את המסלול לבית העסק, אפשרות לשליחת פרטי העסק למכשיר הסלולרי של הגולש וגם אפליקציה להזמנת שולחן במסעדה, לזימון תור או לזימון פגישה, בלחיצת כפתור דרך האתר.

4. מצבו את עצמכם כ”אוטוריטה” בתחום – ניהול פורום בתחום המקצועי נחשב בעיני הגולשים כתפקיד מחייב של “בר סמכא”. השתלבות כמנהלי פורומים באתרים חשובים ומרכזיים בתחום, היא דרך מצוינת להציגכם כמקצוענים ולבנות לעסק תדמית רצינית. גם כתיבת בלוג שבו תפרשו את משנתכם המקצועית ותציגו לגולשים את הידע הרב שלכם בתחום, תאפשר לכם לזכות באהדת הקהל ובמיתוג אישי בדרך קלה ופשוטה. אם מוצעת לכם הזדמנות למלא תפקיד של מנהל פורום, מומלץ בחום להיענות בחיוב.

5. SEO לקידום אורגני בתוצאות החיפוש – אין זה סוד שככל שמתברגים גבוה בתוצאות החיפוש, כך גדלים הסיכויים שגולשים ייחשפו לאתר העסק שלכם וייכנסו אליו. הדירוג בגוגל משפיע באופן ניכר על מספר ההקלקות ועל התנועה לאתר, ומיקום גבוה ב”גוגל”, בין עשר התוצאות הראשונות, כמוהו כזכייה בפרס משמעותי. כדי להצליח להתברג גבוה, ובמיוחד מעל המתחרים שלכם בתחום, חשוב להסתייע במקצוענים בתחום, שיש להם ותק וניסיון רב בקידום אתרים, ומכירים את כל השיטות וה”כללים” העדכניים לעבודת תוכן נכונה. קחו בחשבון שעבודה רשלנית או לא מקצועית בתחום זה, עלולה לגרור בעקבותיה “סנקציות” מצד גוגל, והכנסת העסק ל”רשימה השחורה”, תוך הדחתו מתוצאות החיפוש. ייתכן אפילו שתיאלצו להקים אתר חדש לחלוטין, כדי להתגבר על המכשול הבעייתי. אם אינכם רוצים לשלם מחיר יקר על ניסיון למצוא “קיצור דרך” לקידום אורגני, מוטב שלא תתפשרו ותפנו למקצוענים בלבד.

6. זה הזמן לקמפיין ממומן – מכיוון שאי אפשר להתבסס על הקידום האורגני בלבד, ובשל העובדה שאי אפשר להבטיח את התברגות העסק בין תוצאות החיפוש הראשונות בתחום, חשוב להשלים את מהלך חשיפת העסק לגולשים באמצעות קמפיין ממומן. קמפיין מסוג זה מאפשר לכם לשלוט באופן ודאי יותר בתוצאות שתקבלו. בגוגל וגם בפייסבוק תשלמו על קמפיין ממומן על פי מספר הקליקים שתקבלו. בגוגל תוכלו לבחור ביטויים שבחיפוש שלהם יופיע העסק בתוצאות החיפוש, ובפייסבוק תוכלו לפרסם באופן ספציפי לקהל המטרה שתבחרו, לפי פילוח מוגדר מראש. כדי לתרגם את הקליקים לעניין אמתי מצד הגולש, וכדי להשתמש בהם לצורך הנעת הגולש לפעולה, תצטרכו לוודא שהקמפיין קריאייטיבי ומסקרן, ולהיות מספיק אטרקטיביים בהצעתכם לגולש. גם כאן, כדאי להסתייע באנשי מקצוע מצוינים שיתפרו לכם את הקמפיין הטוב ביותר עבורכם.

7. אם אתה לא שם, אתה לא קיים – הסיסמה האלמותית של “דפי זהב” תופסת גם היום, ונוכחות של העסק באינדקסים למיניהם היא בבחינת חובה של ממש. הופעה באינדקסים כדוגמת זה של אתר “בזק” שמציע חיפוש של מספרי טלפון, או של אתר “דפי זהב” המיועד לאיתור עסקים ברשת, מעניקה לכם הזדמנות להשתלב בחינם באתרים חזקים בעלי נפח חיפוש משמעותי, אשר מקודמים בעצמם בצורה טובה ברשת האינטרנט. כל הופעה כזו, בחינם או באמצעות חבילת פרסום תמורת תשלום, תתמוך בקידום העסק שלכם, ותדגיש את נוכחותכם למול המתחרים.

8. פרסום באתרים מרכזיים בתחום – בכל תחום פעילות יש אתרים הנחשבים למרכזיים, לחשובים ולמבוקשים ביותר – כך למשל, בתחום המשפט, בתחום הרפואה, בתחום המסעדות, בתחום האירועים, בתחום העיצוב וכו’. פרסום באתרים כאלה, בנקודות המשיקות לתחום הפעילות של העסק שלכם, יאפשר לכם לפנות בצורה ממוקדת לקהל המטרה שלכם, ולייצר קמפיין אפקטיבי במיוחד.

9. מועדון לקוחות, מתכון להצלחות – שימור והידוק הקשר בין העסק ובין הלקוח טומן בחובו שלל יתרונות עבור העסק: הלקוח כבר מכיר את העסק, ואין צורך בהשקעה מאסיבית בפרסום כדי למשוך את תשומת לבו; לקוח מרוצה עשוי להמליץ על העסק לבני משפחה וחברים; קל יותר להגדיל מכירות מול הלקוח באמצעות הצעות אטרקטיביות; הכרות אישית יותר עם הלקוח מאפשרת התאמת המוצרים לצרכיו בצורה טובה יותר וכן הלאה. כדי לנהל את הקשר עם הלקוחות מומלץ להקים מועדון לקוחות לעסק, וזאת באמצעות רישומם כחברים, ואיסוף פרטי מידע בסיסיים כגון: שם, כתובת, דוא”ל, מספרי טלפון, תאריך לידה וכו’. ניהול מועדון הלקוחות בעידן הדיגיטלי הוא פשוט למדי, ויש אפשרות למעקב אישי, ולפניות יזומות ללקוחות על בסיס קריטריונים אישיים. הלקוחות נהנים מעדכונים שוטפים על חידושים ומבצעים בעסק, זוכים להטבות מיוחדות, מקבלים ברכות אישיות לרגל אירועים מיוחדים ומרגישים חיבור הדוק לבית העסק. לצורך ניהול מועדון הלקוחות אפשר להיעזר בכלים דיגיטליים ייעודיים או לפנות לגורמים מקצועיים שיכולים לספק את השירותים בתחום.

10. אין כמו חוות דעת טובות של לקוחות – פרסום מפה לאוזן שהיה נהוג בעבר רק בין חברים, מכרים ובני משפחה, הפך להיות שיטת פרסום משמעותית ואפקטיבית עם כניסתן של חוות הדעת וההמלצות מהרשתות החברתיות גם לאתרי האינטרנט השונים. השקיעו בכך את כל הדרוש, ובקשו מלקוחותיכם לכתוב עליכם חוות דעת, ולדרג אתכם בכוכבים היכן שנדרש. גם אם פה ושם תקבלו ביקורת או חוות דעת שלילית, ראו זאת כהזדמנות להציג מול הגולשים את התייחסותכם הרצינית לנושא, ואל תתביישו גם להתנצל אם צריך. כך תרוויחו נקודות גם מול הלקוחות וגם מול גולשים אחרים שצופים בהתנהלותכם.

לסיכום, אפשר לומר שאלה הן עשר ההמלצות החמות ביותר לקידום העסק ברשת האינטרנט. מובן שהמדובר כאן בהמלצות על קצה המזלג, וכדי לעשות זאת נכון כדאי להעמיק ואולי אף להשתתף בקורסים ייעודיים המוצעים למנהלי עסקים קטנים ובינוניים.

סמדר ברכה , מנהלת שיווק לקוחות 100.70.Logo

עיצוב האתר ע"י קבוצת "הארץ"