האם עסקים צריכים להיות בפייסבוק או לא?

בכל הנוגע לנוכחות אינטרנטית של עסקים ואתרים, בשנים האחרונות אתם בטוח שומעים מכל עבר שאתם פשוט חייבים להיות בפייסבוק כדי להישאר רלוונטיים ולהצליח למשוך עוד גולשים ולקוחות. אך האם האמירה הזו, שהפכה במובנים רבים לתפיסה מובנת מאליה, אכן נכונה והאם היא נכונה עבורכם? ננסה לספק על כך מענה במשפטים הבאים.

האתר לבדו כבר אינו מספיק

גם רוב רובם של העסקים השמרניים ביותר כבר מבין כיום כי נוכחות באינטרנט היא לא פחות מאשר חובה כדי להישאר רלוונטיים במציאות העסקית הקיימת כיום בישראל ובעולם. אבל אפילו אחרי שבניתם אתר נחמד ויעיל שאפילו מצליח למשוך גולשים ולקוחות דרך פעילויות כגון קידום אתרים, קמפיינים של פרסום בתשלום בגוגל ושאר אפשרויות, אתם לא מפסיקים לשמוע שאתם חייבים גם להיות בפייסבוק אחרת במהרה זרם הגולשים ייעלם.

אז אולי האמירה להלן אינה מדויקת כלפי כל העסקים האינטרנטיים, אך בהחלט ניתן לומר כי הקמת אתר אינטרנט, נחמד ויעיל ככל שיהיה, כבר פשוט אינה מספיק כיום כדי לייצר נוכחות אינטרנטית ברת קיימא ומשתלמת כלכלית. אחד הדגשים באינטרנט במציאות הנוכחית הוא שיתוף של הגולשים ביצירת תוכן ובהפצתו, לצד דגש על אינטראקציות של אתרים עם הגולשים עצמם – והרבה מזה נעשה דרך רשתות חברתיות ופייסבוק בראשן.

לצד אתר, שהוא עדיין נכס אינטרנטי חשוב מאוד שאין להתעלם ממנו או להזניח אותו, בפועל אתם בהחלט יכולים להרוויח הרבה מפיתוח נכסים מקוונים נוספים שבעיקר מאפשרים לגוון ולפתח את הקשר עם קהל היעד שלכם – לקוחות קיימים וגם פוטנציאליים כמובן.

לצורך המחשה של הדברים במספרים, בראשית 2016 פייסבוק הגיעה למצב של מיליארד משתמשים גלובליים פעילים ביום אחד – זה נתון מדהים. בישראל לפייסבוק יש מעל 3.5 מיליון משתמשים, כאשר רוב המשתמשים הפעילים הם בטווח הגילאים של 18-45, כך שכוח הקנייה העיקרי במשק הישראלי נמצא ברשת החברתית והעסק שלך יכול למשוך וליהנות מחלק מאותו כוח קנייה צרכני.

יתרונות ויכולות של נוכחות עסקית בפייסבוק

  • נוכחות ומיתוג: כמה שיותר נוכחות אינטרנטית, כך המיתוג העסקי שלכם יהיה יעיל ומהותי יותר מבחינת הגולשים.
  • חשיפה לקהלי יעד רלוונטיים: עמוד פייסבוק עסקי מאפשר להגדיל את החשיפה שלכם ליותר גולשים ובעיקר להתאים את החשיפה לקהלי יעד רלוונטיים שלכם עקב כמויות המידע שפייסבוק אוגרת על משתמשיה.
  • פלטפורמה שיווקית ישירה: דרך הפייסבוק אפשר להציע מבצעים והטבות ישירות ובאופן “אישי” יותר לגולשים העוקבים אחריכם.
  • קשר עם הלקוחות והגולשים: אפשר לראות בנוכחות שלכם בפייסבוק כהרחבה של שירות הלקוחות של העסק. הפלטפורמה הזו מאפשרת קשר אישי וישיר עם גולשים ועם שאלות שהם מעלים מולכם.
  • פרסום ממוקד מאוד: קמפיין פרסומי בפייסבוק מאפשר למקד את הופעת הפרסומות לטווח מאוד מדויק ורלוונטי של גולשים –לפי שלל נתונים שפייסבוק אוספת ומאפשרת למפרסמים להגדיר אותם כקהלי יעד.

לא פשוט כמו שזה נשמע

נוכחות עסקית יעילה בפייסבוק בהחלט יכולה לתרום רבות לעסק שלכם. הנוכחות הזו מאפשרת לכם לתקשר עם הצרכנים בצורה ישירה ואישית יותר, היא משפרת את הנוכחות הכוללת שלכם באינטרנט ותורמת להגדלת הרלוונטיות. אך אפילו אם השתכנעתם כעת סופית שאתם כן צריכים להיות בפייסבוק, עליכם להבין כי זה דורש השקעה וזה כבר לא כל כך פשוט כמו בעבר.

פייסבוק היא סביבה תחרותית מאוד וכדי להגיע לעמודי העדכונים של המשתמשים יש לבצע מכלול פעולות, אשר כאשר תבוצענה נכון יאפשרו לכם לקצור את פירות ההשקעה. פייסבוק מציעה יכולות מיקוד והגעה לצרכנים שאין בפלטפורמות אחרות, אז כדאי שתהיו שם עם המקצוענים הנכונים!

המאמר נכתב ע”י מערכת קבוצת זאפ

138.100.zap

עיצוב האתר ע"י קבוצת "הארץ"